دبیرخانه زبان آموزی استان آذر بایجان غربی(مستقر درشهرستان بوکان)

این وبلاگ درجهت ارتقاء مهارت های زبان آموزی (گوش دادن،حرف زدن،خواندن،نوشتن)دوره ی ابتدایی ایجاد گردیده است.ا

دبیرخانه زبان آموزی استان آذر بایجان غربی(مستقر درشهرستان بوکان)

این وبلاگ درجهت ارتقاء مهارت های زبان آموزی (گوش دادن،حرف زدن،خواندن،نوشتن)دوره ی ابتدایی ایجاد گردیده است.ا

زبان و زبان آموزی

بسمه تعالی

بااستعانت از درگاه خالق فطرت وزبان و .....

با درود وسلام به همکاران گرامی در راستای آغاز به کار دبیرخانه ی زبان آموزی استان آذربایجان غربی در شهرستان بوکان به جهت گشایش باب سخن و ایجادبرقراری ارتباط وتعامل با شما سروران واستادان خلاق آموزش یاد دهی ویادگیری(معلمان محترم مقطع ابتدایی) اولین نوشتار در رابطه با زبان آموزی کــــــودکان و مهارتهای لازمه ی آن به حضور ارسال می گردد. استدعا داریم با ارسال دیدگاه ها،راهکار، نقدو راهنماییهای پربار خود مارا مورد عنایت قراردهید . امید داریم تا به یاری هم، جهت ارتقاء اهداف آموزشی و  پرورشی و تقویت بنیه ی نگرش و دانش فرزندانمان باکاوش وگسترش ابعاد زمینه های علمی هر روزبا آفرینش خلاقیت ها،  نقشی دیگر از دانش نوبرصفحه ی دفتر پرنگار این مرز و بوم بیفزاییم.

دبیر خانه ی زبان آموزی شهرستان بوکان

بنام اولین معلم انسانها

میدانیم که خداوند بلند مرتبه خود خالق همه ی هستی و بویژه انسان است. انسانی که اعجوبه ی خلقت است. موجودی ناطق، دارای عقل و شعور، با احساس که دارای قوه ی اختیار و تمیز است. انسانی که به راحتی قابل تعلیم است.

بی شک اولین معلم انسان خدا بوده است: " و علّم آدم الاسماء " . بحث ما اینجا در مورد زبان آموزی است. براستی بهترین شیوه ی یادگیری زبان چیست؟ از کجا باید شروع کرد و چگونه باید پیش رفت؟ و............ اگر بیاییم نگاهی به جهان پیرامون خودمان بیندازیم. آیا چنین نیست که انسانها اختراعات را به تقلید از طبیعت ساخته اند؛ پس چه بهتر که روش زبان آموزی را نیز به روش طبیعی بیاموزیم و ببینیم که خدای دانا چگونه زبان های مختلف را به هزاران کودکی که روزانه در سرتاسر جهان به دنیا می آیند، می آموزد. با شگفتی تمام درمی یابیم که آن معلم بزرگ با استفاده از یک روش واحد و مشترک کودکان را زبانهای گوناگونی می آموزاند که ما اینجا آن را روش طبیعی ( Natural ) می نامیم. بیایید نگاهی دقیق تر به مراحل طبیعی یادگیری زبان توسط کودکان از همان بدو تولد بیندازیم:

ادامه مطلب ...

معرفی اعضای دبیرخانه ی زبان آموزی استان آذربایجان غربی

  • سعدالدین  خسروی 
  • ناصح        شریفی 
  • جمال        پکند 
  • محسن     نعلبندی 
  • ابراهیم     فلاح